Stockholm/Sverige: Jag gillar och jag inte gillar

Jag gillar...

  • Sverige sätter sin egna medborgare först/ främst  (man hjälper uppenbarligen 70 000 irakier i Södertälje, det är mer än i hela USA)
  • mycket beställas land
  • En semi-neutral land
  • I allmänhet, mycket attractiv människor, de är höga.
  • mycket modern
  • språk låter bra
  • höga skatt är bäst för Sverige och många annat land med åldrande befolkning
  • Stark ekonomi.
  • inte har euro
  • Mat: bulle och köttbullar
  • Drycker: påskmust, julmust och svenskt cidre
  • att studera är gratis
  • mycket träd och skög
  • renare luft
  • en stor land med mycket utrymme
  • bra kollektivtrafik, koster mindre an annat huvudstad, t.ex London.
  • Not too many people
  • Stockholm är en liten huvudstad
  • jag kan inte betala för alkohol men jag tänker alkohol lag är riktigt I Sverige
  • snus
  • mindre regn an I England
  • svenska diet är mer hälsa for mig
  • sauna (finländsk uppfinning)
  • det är hem av biokemi
  • Svenskar vet hur man köar
  • bor i Sverige gör mig mer vänsterkanten politiska åsikter, jag tänker det är bättre för samhället (och jag vet det är högerregering idag)
  • statligt ägande av vissa företag
  • det ar absolut inte vad jag tanker det att blir
  • bättre sjukvård an england
  • rättvisare politiska system an I England
  • Alla människor är behandla lika
  • liberala värderingar (inte för alkohol)
  • de flesta av arkitekturen är bra
  • Mycket vatten
  • Man kan simma på stad
Jag inte gillar...

  • Jag är rädd för broar
  • Universitet var inte välkomna mig och inte hjälp mig.
  • lagenheten är mycket svart att hitta.
  • för mörk på vinter och for lgust i sommar
  • det är bara 20 degree kälter an england för bara nio månader av året
  • jag tänker svenskt människor är bra men jag tänker det är svårt att få kontakt med dem (min personlighet kanske)
  • Jag förstår inte svenskt humor
  • Tvättstuga - jag gillar inte gå ut lägenheten att tvätta min kläder.
  • Man kan röker på tunnelbannen stationer.
  • Konst på tunnelbana är intressant...
  • Jag saknar min familj varje dag (ingen problem av Sverige :p)
  • Inget cigarett lådor.
  • Värför har lagenheten med fönster av norden, inga gardiner, inga mattor - det är mycket kalt
  • Kanada också minnesota har tunneln for get away from cold, why not here?
  • jag måste köper mat på Lidl eftersom mat är mycket tyd här.
  • Man kan har inte roligt på klubben utan de tänker du är mycket full.
  • Du måste betalar för museer och konstgallerier.
  • Du måste betalar på toaletten på biblioteket - Absolut inte riktigt!
  • Mat: svenskt korv, ost, ingen "fisk och pommes frites" affären, inget "skokst ägg"
  • Drycker: ingen söt rosévin
De måste vara mer men jag måste söver nu. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0